söndag 1 december 2019

The Julknåp 2019

Har inte gjort detta på en stund då det brukar vara så dålig uppslutning. men då jag inte bara är dryg utan även korkad så försöker jag igen så kom igen nu. Jag har gjort det enklare denna gång så det ska inte vara svårt, kanske du är den som får alla rätt. Enligt mig finns det kanske 2-3 riktigt svåra som inte är enkla att Googla fram, exempelvis fråga 10. Sprid gärna detta på så kallade sociala medier.

1. Att detta är början på en mycket legendarisk och framgångsrik racer är inte lätt att se. han som hittade på motorkonstruktionen hette Felix. Många har sedan försökt få detta att funka i motorcyklar och i stort sett lika många har misslyckats, i alla fall ekonomiskt. Hur många kan du komma på som har producerat och sålt hojar med sån motorkonstruktion.

2. Notera bristen på världsmästare, en del av dem blev det senare, kan du sätta namn på någon eller kanske alla. Ett namn ger ett poäng, alla utom en två poäng, alla utom speedwayförarna tre poäng. Precis varenda kotte 4 poäng.
3. Vad är detta för manick
4. Snygg kille på frän hoj, han fick nog brudar, om han gifte sig med en av dessa vad fick brallisen då för efternamn.
5. Så snygg hjälm så att jag köpte en för att vara stilig på isen, vad heter modellen.
6. Konstruktören av Kurt-Ivans hoj hade en frän buss, vad kallades den.
7. Ett namn på en förare i första ledet ger ett poäng, alla fem 2 poäng.
8. Här är en annan sorts brallis, stilen på Marlon har blivit uppskattad av bögar runt hela världen, kan exempelvis ses i Polisskolanfilmerna. Konstigt nog kunde jag och säkert inte du lägga ihop grejen med att alla på Blå Ostronet såg ut som Rob Halford. Rob var ju tuff men bög var inte, han var ju hårdrockare som ska se ut så. Fast det var just Rob som hittade på stilen. Han lurade oss alla, vad heter hans bästa låt.
9. Vad kan det vara för ram, ser gammal ut med dubbla dämpare bak.
 10. Något fränt ska vara med också, som knarren ovan, fast jag minns inte riktigt vad det är, hjälp...
11. Och något snyggt och snyggare blir det knappast, hennes efter namn bärs även av två brorsor vars far har ett ovanligt förnamn fast det är inte det som det undras över. För bröderna har även en kompis som delar sitt namn med en känd musikant vars efternamn var lika som hos en annan brutta som gjorde karriär i Paris. Hon tyckte om bär, vilket bär gjorde hon extra känt.
12. På bilden från Karlskoga 2014 ligger jag etta men det saknas troligen 30-40 hästar för cykeln gick inte under 9000 varv och jag brukar växla vid det varvet normalt, denna dag växlades det vid 11000 och ändå gick den knappt. Vilka är de fyra andra på bilden.
13. Inget knåp utan Fiat, modellen på bilden fanns som skolbussmodell för stora eller små barn, hur många bambinos får det plats i en sån enligt instruktionsboken.
14. Denna cykel står i min verkstad fast skicket är inte som det var, vad kallas han på cykeln, tror att det finns två smeknamn som är kända.
 15. Vad heter det när det glittrar så där snyggt som på denna dekal som sitter i Drömbilen.
16. Pippar är alltid intressant, pippin på bilden har räven tagit eller så var det jag, död är den i alla fall. Vad var det för en fågelmodell.
17. Det ryktas om att jag eventuellt skulle döpas till JAP men det blev inte så, hade nog fått stava med två pen i så fall, hade fått heta JAAAAP hela livet annars. Var tillverkades dessa motorer.
18. Ramnumret på denna hoj som jag fränar mig på börjar på JSR, varför.
19. Denna cykel har denna lack på grund av var den kommer ifrån i Sverige, var kan det vara.
20. Det här var ett fiasko som kostade mig mycket besvär, vilket märke är det på oket som är snyggt som bara den fast det funkade inte för det.
21. Vad heter vår jycke, och varför.
 22. Här kommer en fråga för VW männen, vad är det för märke på #12, #14, #16 och slutligen #18


 Bilderna är från Sopron, Ungern.

23. Vem är detta, om du kommer på det vet du då vad hans chef heter, om du vet det så vet du säkert var han kommer ifrån, chefen alltså. Eftersom jag inte själv vet exakt plats så räcker det med landskapet. Samma landskap är annars känt för deras brister, på artonhundratalet var det så fattigt där så de till och med satte vissa konsonanter i dialekten pant, när de sen blev stadda i kassan var de så snåla att de inte löste in dem igen.
24. Vi som känner henne bara lite grann eller hur mycket som helst har alla ett gott öga till Irene. Så blir det när någon är som hon är, jag tror att hon också har ett gott öga att slänga tillbaka på oss andra. En annan skön människa var hennes make som Trots sitt smeknamn var sponsoransvarig för ett oljebolag som inte alls rimmade med namnet. Vilket kan det vara.

Lycka till, alla kan vinna, en vinner för flest bäst svar, en kan vinna för ett enskilt bästa motiverade svar samt någon vinner för att de har svarat på något. 

3 kommentarer:

  1. Har nu fått in den första svarsraden, tackar för det.

    SvaraRadera
  2. Iréne och jag försöker tillsammans lösa knåpet, går sådär...

    SvaraRadera
  3. En fråga borde ju vara lätt för er i alla fall

    SvaraRadera