tisdag 10 mars 2020

BSA Rickman Metisse


 Rickman Metisse handlade jag en förra veckan, snygg är den, som fnöske.
 Tanken är att få i BSA Gold Star motorn som ropades in tidigare denna vinter. Motorplåtar för den och en växellåda från samma fabrik finns redan.
 Nu behöver vi en växellåda, en koppling och en trans så kan det plockas ihop, BSA grejor ska det vara om du har, kan byta mot Norton ES2 delar.
 Eller så säljs projektet om en stund, ska suga lite mer på denna karamell först.
 Sen behövs det en pipa också men jag tror den finns ny att köpa.
Mitt största problem är att BSA alltid blir knas i mina händer, Rickman brukar dock funka, halvbra eller halvkasst, beror på dagsformen på livsinställningen.

2 kommentarer:

  1. Du får väl prata med Börje. Han gillar ju BSA.

    SvaraRadera
  2. Jag kanske skulle fråga honom, sålde en SC låda åt honom men det är nog en sak som han har svårt att skilja sig från.

    SvaraRadera