Som jag skrev i förra inlägget så upptäckte förgasaren att den var av läcktypen. Innan det funkade den ett par dagar. Nu läcker den för fullt särskilt när motorn är i gång. Där skruvmejseln pekar är det hål, ska det vara det eller inte, hittar olika varianter då mitt eget förgasarlager kollas.
Svara om du vet, om du inte vet så gissar inte.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Även om du inte ville ha gissningar så gissar jag att hålet skall vara öppet på en 76:a (den modernare 276 brukar vara pluggade), jag kan titta på en jag har i drift (när jag kommer hem).
SvaraRaderaAtt det rinner över när motorn går indikerar att något är rejält knas på flottörsidan.
Om du har bytmöjlighet så är det kanske enklast, notera att dessa flottörhus inte tycker om att luta, det finns en uppsjö med olika flottörhus med olika vinklar (minnet säger 0grader, 7.5grader, 15 grader, höger/vänster etc).
En snabb glutt på lite Rudge nätbilder får mig att tro att du skall leta efter en 0graders med bottom feed..
Veloclosettemannen
Inga pluggar verifierat på AMAL modell 6 och 76.
SvaraRadera276 modellen är pluggade!
Veloclosettemannen
Tack för svaret, ska se hur jag gör
SvaraRadera