De tidiga Amal (6/76/276/9/89/289) med sidhängda flottörhus är egentligen inte designade att vara 100% täta när motorn inte går, tankkranar används!
Tittar man på flottörventilen och jämför med moderniteter så är den i mycket enklare utförande.
Nästan oavsett skick hos flottärventilen funkar den bra när motorn går då den mer jobbar som variabel strypning för att hålla nivån i schack.
Det måste dock sägas att finns folk som lyckats få dessa flottörhus "täta" med troligen en stor dos jobb och/eller pengar... Att förvänta sig att ett nytt eller NOS flottörhus av den gamla modellen funkar perfekt kan vara frustrationsframkallande. Men behövs det om man har och använder bensinkranar?
Nonshine T-shirt finns i rött eller grönt, 80 kr. Långärmad svart 120 kr. Frakt tillkommer med 40 kr oavsett antal. Klicka på bilden så kommer du till min mail och kan beställa. Swish till 0737847321 går även det bra.
De tidiga Amal (6/76/276/9/89/289) med sidhängda flottörhus är egentligen inte designade att vara 100% täta när motorn inte går, tankkranar används!
SvaraRaderaTittar man på flottörventilen och jämför med moderniteter så är den i mycket enklare utförande.
Nästan oavsett skick hos flottärventilen funkar den bra när motorn går då den mer jobbar som variabel strypning för att hålla nivån i schack.
Det måste dock sägas att finns folk som lyckats få dessa flottörhus "täta" med troligen en stor dos jobb och/eller pengar...
Att förvänta sig att ett nytt eller NOS flottörhus av den gamla modellen funkar perfekt kan vara frustrationsframkallande.
Men behövs det om man har och använder bensinkranar?
Veloclosettemannen
PS/ jättefin Rudge, pappa är nog stolt!
SvaraRadera