lördag 27 februari 2010

Besvikelse


Har varit i Södertälje på veteranmarknad idag, som tur vad så behövde jag lite moppegrejor så jag kom inte därifrån tomhänt. Det fanns i stort sett inte några motorcykeldelar över huvudtaget. I ett moppestånd hittade jag ett nytt Jollymoto till en Cagiva Aletto O´ro enligt etikett. Trots att det inte är en modell som sålts i Sverige så ville försäljaren ha 2000kr för det. Det var synd det för det hade blivit snyggt på Puchen. Jag hade själv ett Jollysystem på min NS125F när jag var lättviktsmotorcyklist. Ljudet var fantastiskt då och skulle säkert vara det idag med, jag köpte det av Addemoto då 1988 och jag ska nog ringa och se om de har något udda kvar.

Som tur är så har vi blivit lovade en TZ250 pipa från Janne, gratis. Bilden visar en TZ250 som kommit vilse i tillvaron. Bilen är lite vassare än en vanlig hyrkart, toppar över 200 blås.

Jollymoto är en tillverkare av avgasrör för tvåtaktare om ni undrar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar