fredag 24 september 2010

Bye bye Ducati, welcome Martin

Klev upp idag nästan innan jag hade hunnit lägga mig. Ducaton var lastad med Ducatin och gepeessen som finns i skallen gav kroppen order om att styra mot Trollhättan, var där kl 9.00 och kl 9.20 körde jag vidare utan Ducati i skåpet. Anledningen till försäljning att den inte använts då den var för fin och riktigt fina saker blir alltid repiga med ledsamhet som resultat. En annan mer relevant anledning är att det har inhandlats en ny racerhoj, se tidigare inlägg om Rickmanförsäljning, nu kan jag nog behålla trosvätarhojen en stund till så annons på Blocket försvinner snart.
Den ducce som såldes är förövrigt med i senaste Classic Bike, se reportage om Ölandstokar.
För att inte komma hem tomhänt från Västergötland köpte jag en Moto Martin eller Moto Martäng som de insatta säger på hemvägen. Cykeln är lite i delar samt ombyggd till såkallad Street Fighter med nyare puffra och hjul mm. Kan bli en taggig hoj även om det inte riktigt är min stil, ska plocka ihop för att se hur det ser ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar