söndag 5 september 2010

Ny profil pga misslyckande


Jag har uppdaterat min profil då den ursprungliga tanken med bloggen blev ett misslyckande. Sidotexten är nu lite mer aktuell och skildrar mer vad som det skrivs om. Här under är den gamla texten så att de tre ( mamma, Sture och min fru) som följer bloggen kommer ihåg vad det handlade om från början. Har nu haft över 8000 besök på bloggen sen starten. Finns det fler som bryr sig om denna nyhetssida än de tre nämnda, kommentera gärna så att jag vet om det är fler, med lite tur får jag hybris och börjar tro att jag är något och därigenom uppdaterar oftare.

Gamla profilen, nya se åt höger.
Nonshinebloggen kommer att följa hur vi bygger om en Puch M125 1970 till en vinnare i classic racing.För att göra det lite svårare så ska vi även bygga om en helt vanlig man till racerförare av rang.Mannen vi tror har kapacitet att klara av denna uppgift blir efter hårda gallringar Spinnin´Wheels mekaniker Yosef Hassas.Yosef som är 52 år gammal ska inte bara hjälpa till att bygga racern, han ska även bli en "racer".
Målet blir att vinna 125cc cupen, "Rookie of the year" samt vinna ett par race. Ett annat mål är att lyckas bygga klart för max 10000kr.Om inte dessa mål är uppfyllda så kommer vi anse att detta projekt är misslyckat.
Bloggen kommer även behandla andra hojrelaterade ämnen. Bl a mina egna projekt t ex byggandet av en Peckett&McNab GS1000 racer.
Jag som skriver heter Thomas Grandell. Driver tillsammans med min fru Paula MC-demonteringen Spinnin´Wheel i Tumba samt egna företaget TGR Teknik.

1 kommentar:

  1. Vad blev det av med "Puschen" då?

    Misslyckades det ekonomiska, mekaniska, tidplanen eller alla tre?

    Och Kusken står så vitt jag veta fortfarande kvar i verkstaden :)

    SvaraRadera