torsdag 11 november 2010

Grönt

Var idag iväg på morgonen och lämnade in ram och lite andra delar till Stockholms Industrilack. Om ni ska ha målat med pulver och bor i närheten så ska ni vända er dit, bra folk som ordnar med blästring och målning till bra priser. I mitt fall var det extra bra pris då det på min vägg hänger ett presentkort på lackering av ram, det vanns förra året i Stockholmsrallyt. Även utan det dokumentet hade ramen blivit färglagd av Stockholms Industrilack i Högdalen.
Det hör inte till mina vanliga rutiner att få lackat men då Pecketten ska bli snygg och inte bara snabb så fick jag krypa till korset, den är förövrigt dyster i svart. Ramar ska inte vara svarta berättade Henke Nyberg en gång för mig, man ser inte smutsen vilket gör det svårt att hålla rent samt om den spricker eller annat otyg inträffar syns inte det heller, den gången hade Henke rätt.
Grönt ska det bli, jag tycker om den färgen BRG hade varit ok då hojen är engelsk men det blir en grönare variant eller nyans som det nog kallas när färger kommer på tals.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar