torsdag 18 november 2010

Veckans dekal


Kreidler har jag faktiskt köpt en i år, finns betitta på tidigare inlägg på detta sidospår till blogg som du inspekterar exakt just nu. Min ska vara en kopia på en Van Veen Kreidler 1972, då blev de säkert världsmästare i moppeklassen. Kanske dekalen är från tiden, ser ut som den är bestyckad med trumbroms i framhjulet så gammalt är det. Angående min 50cc racer så ligger den ganska lågt på priolistan och om du känner dig sugen på att bygga en dylik tingest så är den till salu.

3 kommentarer:

  1. Kreidler was active in Grand Prix motorcycle racing, scoring eight world champion titles in 50 cc class:
    1971 Jan de Vries
    1973 Jan de Vries
    1974 Henk van Kessel
    1975 Ángel Nieto
    1979 Eugenio Lazzarini
    1980 Eugenio Lazzarini
    1982 Stefan Dörflinger
    1983 Stefan Dörflinger

    SvaraRadera
  2. Typiskt att man skulle köpa kassmodellen, fick faktiskt välja om det skulle vara 1971 eller 72.

    SvaraRadera
  3. Kul att kolla här, nytt för mig.
    Reagerade för jag har en sådan dekal på garagedörren.
    MVH Conrad

    SvaraRadera