onsdag 15 december 2010

2011

Har nu troligen bestämt mig för att försöka tävla mera nästa år. De två tävlingar som jag körde 2010 skilde sig mycket från de tävlingar som körts under tiden 2002-2009 då en liten gnutta flyt infann sig i körningen. Tror faktiskt att jag på något varv i någon kurva träffade rätt, inte så att det gick så där fantomsnabbt men i alla fall så att en liten spricka i muren av självinsikt uppstod. Självinsikten säger att det inte någonsin kommer bli så som det en gång var, olika orsaker till det finns men framförallt var viljan större förr. Det behövs en stor dos vilja för att köra fort och tycka det är värt eventuella konsekvenser. Detta kan kompenseras lite med bättre material och mer åkning på bana. En annan del som det går att fila på är kroppen och jag har nu simtränat i ett par månader och efter nyår så ska någon slags diet införas, ca 5-8 kg kan tas bort simningen har skalat av 2 pannor redan och en stor dos uthållighet har tillkommit.
På lördag så ska Husabergen luftas på isen så då kommer det en dos motorcykelåkning som är välkommen.

Tre klasser ska deltas i 2011, återkommer med vilka när någon har berättat för mig vilka det blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar