söndag 5 december 2010

Italiensk tröst

I ett tidigare inlägg som handlade om min trosvätarrickman och dess försäljning nämndes att det hade inhandlats en italienare som tröst om saknaden skulle bli stor och smärtsam. Nu kan jag inte säga att saknaden har slagit mig hårt, engelska grejor är inte riktigt mina grejor.

En cykel som gav mig lite ånger efter försäljning var en Bimota YB6 som fick fara då min 250 Honda infördes i mitt garage, nr 80 i bakgrunden bilden nedan.

En egenhet med mig är att jag oftast tycker lite småilla om mina maskiner då de oftast ställer till besvär eller sviker mig då de inte går hela vägen in i mål. Bimotan hann inte bli klar för race innan den avyttrades så den var jag inte färdig med då den såldes. Har sedan letat efter en annan Bimota och hittade en KB1 i utmärkt skick, den kommer säkert svika mig tids nog så jag kan känna mig klar med det märket. Kommer bli en frän forgotten era cykel, motorn är färdigtrimmad, chassit har knappt använts.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar