söndag 1 januari 2012

Bokslut


För ett år sedan så funderades det på hur det skulle gå till för mig att bli en vinnare igen. En plan las upp med vad som skulle göras som till vissa delar fullföljdes. Mycket körning var en bra sak att fortsätta med därför tre klasser, träna är det svårt att få tid att göra så då tävlingarna skulle köras så satsades på kvantitet vid dessa tillfällen. Hondan skulle lättas och toppen renoveras, detta hanns inte med till fullo utan det finns 3-5 kg till att plocka och toppen fixas nu hos erkänt duktig trimmare. Det som gjorde störst verkan var nog att min lekamen slimmades och kondisen ökades med simning samt diet. Målet var att tappa 5 kg men lyckades till min stora förvåning få bort ca 10 pannor till slut. Detta märktes i accelerationen ut ur böj då hojar som inte hängdes med 2010 hängdes av 2011 utan att motorn har trimmats mer. På nyårsaftonen så gavs ett löfte om att vinna en cup under kommande år så nu måste mer krut läggas på allt, tror att min kapacitet som kusk räcker i de klasser som ska köras och nu måste cyklarna också piggas till lite. Kommer köra 500cc samt mono och kanske prova någon annan klass som 750 eller forgotten era. Kommer inte köra 250 då Suzukin inte har det sista som behövs för att vinna, körde den till max på Karlskoga och körde bra men kunde trots det inte ta hem det, fortare än det kördes då kan inte jag få den att snurra ett varv på en bana. kanske får göra comeback ett annat år i 250cc.

I femhundra som är den klass som för mig betyder något så krävs lite flyt, cykeln ska gå och komma i mål. Körde bra på Hondan förra året med vinsten på Sviesta som höjdpunkt, bröt även tre tävlingar med skitfel vilket är kasst för slutresultatet.

Monoknarren går fort så det räcker framåt men då den ska bromsas eller svängas är vi inte överens Tallisen och jag. Har planer som ska avhjälpa och ska försöka hinna med att få dem utförda.

Så målen blir 2012 att vinna en Nordisk cup, vinna race i de klasser som det ställs upp i, komma i mål alltid, få ihop och köra race med Peckett & McNab Suzukin.

3 kommentarer:

  1. Nyårslöften, jag har/hade en mängd oxå men de förblev nog outtalade, vad jag kommer ihåg... och kanske lika bra det. Lyckas jag hålla något av dem så kan jag ju säga att det var ett nyårslöfte :)

    SvaraRadera
  2. Enligt min fru så lovade du att lätta 10 kg, min fru brukar ha rätt.
    Thomas

    SvaraRadera