tisdag 3 januari 2012

Rickard hjälte

Har fått besök av denna kväll av min vän Rickard som inte nöjde sig med att hjälpa till med att laga bromsarna på Ducaton utan fixade diskmaskinen i bara farten. Själv är jag oförmögen att arbeta då jag eventuellt har knäckt ett revben. Lekte med barnen på nyårsaftonen och smackade i backen med en smäll, detta var innan festligheterna började så kan inte ens skylla på alkoholen. Idag kändes det bättre men då ett extra motsträvigt bromsrör skulle lossas på Fiaten så togs det i för mycket och det något var som rörde sig i spjället, gjorde lite ont, började nästan grina, fick räcka med vattnig blick, slutade arbeta, gick in och åt en tablett, försökte få min fru att tycka synd om mig, lyckades inte, hon tycker att det ska slutas med sjåpigheterna. Förhoppningsvis var det så att det hoppade på plats igen och inte vice versa, om det blir bättre imorgon blev det säkert självjusterat. Finns det annat som kan fallera med revben än att de går av, har haft brott på slika kroppsdelar förr men smärtan var annorlunda då, kanske är jag sjåpig eller så är jag hårdare nu än förr. Allt var bättre förr så troligtvis är de det förstnämnda.
Bilden är från Ahvenisto 1995, notera det oxblodsfärgade Fiatskåpet som står parkerad bredvid en Ducato. Om jag skulle köra 50cc racing så skulle en sådan införskaffas istället för det där moderna skiten, allt var bättre förr.

1 kommentar:

  1. Notera även den fina motorcykeln som " snömannen " kör .
    Run run Rune

    SvaraRadera