fredag 13 januari 2012

Grattis Paula

Vår tomtgräns, Gisslarboån, befolkad av abborrar, gäddor, kräftor, bävrar och andra kryp.


Det smartaste jag har gjort i hela mitt liv gjorde jag för 10 år och en dag sedan. Idag så fyller min fru Paula år, ni som har träffat henne vet att bättre hustru ej går att uppbringa. Det var förövrigt hon som köpte Spinnin Wheel MC-demontering, själv var jag ganska kallsinning till tanken på att ha en MC-skrot. Paula stod på sig då vi fick avslag från banker och andra ekonomiska skojare av liknande sort. Även mina nej rann av frugan som om hon vore en gås, hon kämpade på tills det gick igenom med affären. De flesta tror att detta med skroten är min dröm men fel är det, Paula är den skyldiga även om hennes intresse för hojdelar var ringa. Nu börjar hon bli riktigt haj på att veta skillnaden på CBXer, GSXer, FZXer, ZXer osv och impar hårt även på mig mer och mer då hennes kunskaper ökas på. Paula backar aldrig då nya idéer kommer fram och hon är med på tåget så kommer det lösa sig, senaste tågresan längre bort var köpet av Gisslarbo herrgård, även det var en lysande tanke som just nu kräver allt vårt arbete och kapital men inom en överblickbar framtid kommer ge mycket glädje och livskvalitet.

Igår firade Paula och jag vår tionde bröllopsdag.

3 kommentarer:

  1. Grattis Thomas,både till tio år och Gisslarbo flytten.Hälsa Paula. välkommna upp till Rälta i sommar.

    SvaraRadera
  2. En Dubbel Mega Grattis till Er båda

    önskar Honda-Jorma

    SvaraRadera
  3. Fina bilder, speciellt den på den vackra förvaltarbostaden som är mitt barndomshem.
    Eva Olde

    SvaraRadera