Klev upp i ottan för att få något gjort, efter att ha monterat klart gaffel, framhjul och bromsar så börades det med det seriösa jobbet. Nya insugsgummin har det lyxats till med och efter en kvart med Dremeln så lira de fint med kanalerna. Dumt att ha värstingportat om inte det är jämnt hela vägen, det blev det.
Plocka sedan fram godispåsarna från Kibblewhite, just den firman trimmade förövrig Honda fyrfemtio med framgång när modellen var ny ca 1966-67, hade viss framgång.
Smalskaftade stålventiler, har tidigare kört med titan men nu är endast retainerserna i det materialet. Mitt mål med motorn är att den ska gå fort innan 10000 varv uppnås så lite tyngre ventiler gör inte så stor skillnad, har varvtalsregulatorn på nämnda varvtal.
Fortsättning följer, kommer nog få ihop den tills på torsdag. Har nu 80 st förfrågningar om delar i brevlådan som måste avverkas först.
Spännande!
SvaraRaderaÄr det deras fjädrar oxå? Tidigare hade Kibblewhite inte fjädersatser... höll på och utveckalde fick jag som svar, men det var runt millenieskiftet (vad tiden går).
När det begav sig körde ju Precision Machining (som dom hette då) med moddade torsionsstavar i sin 450 racer.