Jag ska leta lite själv när det finns tid, under tiden kan du försöka slå mig genom att hitta på märke innan. Försten med bevis vinner en Nonshinetisha.
tisdag 22 maj 2012
Vadan må detta vara
Var och kikade på okänd motor igår i trakterna häromkring. Varken undertecknad eller ägaren av denna kunde eninra sig om vad det kan vara för fabrikat mer än att den med stor sannolikhet har suttit i en motorcykel av äldre art. Motorn är uppmätt till 420 - 425cc. Växellådan hör kanske till samma knar, 3 växlar framåt i den.
Jag ska leta lite själv när det finns tid, under tiden kan du försöka slå mig genom att hitta på märke innan. Försten med bevis vinner en Nonshinetisha.
Jag ska leta lite själv när det finns tid, under tiden kan du försöka slå mig genom att hitta på märke innan. Försten med bevis vinner en Nonshinetisha.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Det är nog frågan om en James tror jag . 98%
SvaraRaderaRun run Rune
Tippar att motorn kommer från en Norton 1907. Skulle faktiskt kunna vara modellen som hade Peugeotmotor.
SvaraRaderaVäxellådan skulle också den kunna komma från Norton. Torde dock i så fall vara en låda från 1930-talet.
Vá en "Norton V-twin".
SvaraRaderaNu blev det intressant (liknar forfarande James men det kanske var likadan/samma motor)
En Engelsk-Fransk combo borde ju garanterat garantera att det alltid finns något annat att göra, än att köra!
Lösningen på skaderisken med motorcykelåkning. Reducerat till klämskador o blödande nagelband.
Vi var chanslösa mot faderskapet, James var rätt. Det hade varit bättre om det en Peugeot 1907 hade varit korrekt svar, mer intressant fynd. Angående combons tillförlitighet så vann Norton IoM med fransk puffra, det är därför alla riktiga Nortonister åker Pega som bruksbil. Jag känner i alla fall en som gör/gjorde det av nämnda anledning.
SvaraRaderaJo det kör jag oxå, dock inte av den anledningen. Vad tillförlitligheten anbelangar så söker jag någon som kan tänka sig att byta topplockspackning till längre kostnad än en jordenrunt resa.
SvaraRaderaNåja, den fransk/engelska combon var visserligen snabbast på Ön, men fick nöja sig med att vinna multiklassen då upprepade problem av mekanisk art gjorde att två engelsmän som inte handikappades av en extra cylinder slutligen hade en lägre totaltid...
SvaraRaderaSätermannen
Sluta klaga, snabbast och vinst i klassen räcker långt.
SvaraRadera