lördag 28 juli 2012

Arsenalen

På väg hem från Malmby så passade Stella, Doris och jag på att besöka Arsenalen som är ett museum för krigiska maskiner. Absolut inte mitt huvudintresse men efter att ha kört förbi det otaliga gånger så var det tiden mogen för besök. Om man bortser från det tvivelaktiga syftet med slika maskiner eller kör på den svenska linjen att de är försvarsmanicker så fanns det en del höjdingar.  Personligen så är min uppfattning att om man konstruerar och tillverkar maskiner med det enda och egentliga syftet att ha ihjäl andra människor så finns det mycket som bör funderas på.

 I min barndom fick jag en gång åka med en sån här Zündapp, det är ett minne som aldrig bleknar.
 Spökplumpens tjänstebil.

 En fordonspalindrom med två små angripare som Paula och hennes karl är försvarslösa emot. Bioligistiska vapen från Huddinge sjukhus, ses oftas i utkanten av Kolsva.
Stridsvagn av första världskrigsmodell, tror att denna var från 1921.

1 kommentar:

  1. Ja ja nog finns det saker som man borde fundera över .
    Rurun Rune

    SvaraRadera