Har läst MC-nytt och Allt om MC från tidigt åttiotal, annonserna är lite mer frestande i den tidens blaskor än dagens. Bakker och Moto Martin säljs både av firmor och privata, MC-handlarna erbjuder full service vilket innebär att de kan rikta och svetsa vevar, borra cylindrar, porta toppar osv. Nu kan mekanikerna byta olja och stift, i alla fall om artikelnummer finns och kurs på just den modellen har utförts.
Tidigare snobbade jag med att endast läsa tidiga Bike men måste erkänna att de andra är mycket bra de med, kan sitta och läsa referaten från Cross SM med stort intresse trots att det är trettio år gamla nyheter. Detta gäller all mc-sport som har god täckning oavsett om det är trial, road racing, drag racing, speedway, enduro, mm. Idag skrivs det i stort sett inget om sporten i någon motorcykelavisa mig veterligen. Jag har ingen som helst aning om vem som är svensk mästare i någon mc-sport idag med undantag av Pro Superbike. 1981 visste nog många som läste vilka som låg etta, två och trea i alla klasser, det kunde man läsa i tidningen.
onsdag 25 juli 2012
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Vadfalls vilken lättja. Medelst enkla medel kan man ytterst enkelt bli väl insatt i sedvanliga frågor huruvida vem som brutit armen likväl vunnit dagens händelserika hastighetstävling inom modern Roadracing. Allt serverat rakt in i din elektroniska mottagare på skrivbordet. Besök lätt och ledigt regelbundet www.highsider.se
SvaraRaderaEhuru motsvarande tjänst finns för MotorCross är av undertecknad idag icke känt, men någon bättre bevandrad i Cyberrymden lär servera svaret här och på begäran.
Jag läser om roadracing på Superbikeplanet men vad inlägget handlade om var att man blev upplyst vare sig man ville eller inte genom gamla tidens mctidningar. Idag så får man leta upp en sida på internet men den ger mer ett specialintresse som exempelvis just highsider.
SvaraRadera