måndag 29 maj 2017

Av


Plockade rent ramen då det är lättare att jobba med den då och jobb behövdes göras.
 Vid nedre vänster motorfäste var ramen nästan av och fästet loss, om sprickan farit närmaste vägen runt skulle den särat rören men nu for den i spiralform istället, ett varv men inte av.
 Lite fogberedning.
 Lite svets, notera början och slutet.
Sen en extra  plåt för att det inte ska hända igen.

Har förövrigt gjort mycket mer denna kväll men det tar vi sen, har arbetat enligt det tillvägagångssätt som på Flygts labb en gång i tiden kallades "Göra en Grandell". Går ut på att inte tänka så mycket utan lösa problemen och det fort, funkar det så tänk inte vidare utan utför.
Det blir mycket resultat med den metoden, kanske inte alltid den absolut bästa lösningen på allt men en duglig sån.
Vid bygget av småHondan har inte den principen använts, där har varje del vänts och vridits ett flertal gånger men på en redan snabb T20 blir det bra.

1 kommentar:

  1. Detta måste vara en riktig racer; precis samma typ av ramproblem som alla TZ:or hade.

    SvaraRadera