måndag 18 september 2017

Aprilia RS250 1998

 Vårvintern nittioåtta packade jag upp en sån här Aprilia, flång i kartong var den. Körde sen SM i 250 dam och liten Debutant under året. Vann första racet på den i spöregnet på Anderstorp deb-klassen, ett par veckor senare på en lördag blev jag fyra i SM på Sviesta trots att jag startade i sista led, körde alltså om ungefär 25 konkurrenter och de flesta var A-förare, just den helgen i maj 1998 var jag som bäst, på söndagen gjordes ännu en sista leds start i Classic på Gelleråsen 500cc, om jag vann, javisst. 
 Ett par veckor efter det började skiten gå sönder och fortsatte med det mest hela tiden, spottade ur sig avgasportarna som en lama som druckit för mycket.
I och med det blev det mest lagning av motor hela tiden och mindre tänka på körningen, 1999 så hade jag tillverkat portarna i stål och då höll det men riktiga snabbheten från den där helgen i maj 1998 har aldrig kommit tillbaka.
Aprilian på bilderna står i min verkstad nu, den är inte min men jag köpte en annan 250, förra veckan, en fränare sort från samma klass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar