lördag 9 september 2017

Klipp

Gratis är gott sägs det men även att ingenting är gratis och det sistnämnda har jag bittert fått lära mig många gånger och det är en sak som är bra att fundera på innan en säger ja vid vissa tillfällen. En av mina bättre vänner gav mig den fina klipparen på bilden ovan då vår gamla gått sönder, lite jobb bara så skulle den gå.
 Efter timmar av rensning av förgasare och elsystem började den fungera men inte klippa, att bara köra omkring var förvisso kul men ändå, är en över 25 år gammal så vissnar intresset fort för gräsmattecruising och min ålder är högre än så.
 Ett spännhjul saknades och papper, penna, skjutmått, svarv, plast, kullager, skruv, brickor, mutter och verktyg fick rotas fram. När det sen satt på plats så snurrade kniven och provklippningen gav kortare gräs.
 Ungefär dubbelt så långt som på bilden funkade det innan remmen gick av, nu ska det försöka hittas en sån.
Ingenting är gratis, många timmar har gått och det enda resultatet hittills är ett 20 meter långt klippspår.
Det var dock ändå snällt av Stefan att ge oss klipparen, tanken och handlingen var god. 

2 kommentarer:

  1. Stefan, som "jag bor i Säter" eller finns det fler?

    SvaraRadera
  2. Hingsten från Bysala Stefan är detta, inte från Säter.

    SvaraRadera