söndag 7 januari 2018

Flytta kanske, nytt liv kanske

Min fru och hennes make har bott i den så kallade storstan men valde att lämna den för ett liv på landet för lite mer än 6 år sedan. Beslutet var då inte helt frivilligt utan mer tvunget då vi behövde lokaler för vårt företag, Stockholm blev helt enkelt inget alternativ till slut. För mig kanske inte det var så svårt då jag växte upp i en småstad och lockades av att återvända till en igen men Paula som är från huvudstan på riktigt eller i alla fall förorten var beslutet en tuffare nöt att knäcka men till slut var även hon beredd på flykt.
Nu är det inget vi ångrar alls, snarare tackar för, särskilt var gång vi åker tillbaka till "stan" och upplever den igen, visserligen är det kul att vara där men nuförtiden ser vi mest alla nackdelar med alla tänkbara typer av hets och köer. Har talat med andra som flyttat och i stort sett alla verkar vara nöjda med beslutet och vet endast om ett par som valde att göra returflytt.

Hursomhelst, är du sugen på att ändra lite i ditt alltför korta liv så varför inte flytta till Kolsva eller Köping. Vet om tre stycken olika företag som är till salu som skulle vara lämpliga som livnäring åt ett par ändrahelalivet sugna människor.

1. Kafé Ritz i Kolsva, alla vill ju ha kaffe, vad kan gå fel.
2. Vette Parts, alla vill inte ha Corvette men de som har de torde även ha deg att betala med.
3. MBM järnhandel, företag som räcker för 4-5 stycken anställda, säljes för värdet av lagret, kunder medföljer. Om du kan sälja saker, har intresse av verktyg och svets, vill jobba mycket men kan få rejält tillbaka borde detta vara din grej.

Min ranking av dessa beror lite på vad jag skulle vilja göra med mitt liv. Roligast är nog Kafé, minst arbete Vette Parts, och störst avans MBM.

Om du verkligen sen skulle vilja bli rik som ett troll så finns det en kiosk i Gisslarbo med lysande framtidsprognoser.


2 kommentarer:

  1. Dom som säljer, flyttar dom till Stockholm?

    SvaraRadera
  2. De ska inte flytta tillbaka vad jag vet, två av firmorna drivs faktiskt av 08or idag, ålder är nog mer involverat i besluten om försäljning.

    SvaraRadera