tisdag 20 mars 2018

Bruce

 Bilderna på Springsteen är tagna ca 1976-77 tror jag, samma tid som förra veckans brallis plåtades. Måste säga att Bruce har lite mer stil på torpet. Måste även påstå att han gjort massor med bra låtar men ingen så bra som I´m eighteen.
Grogg hade tittat åt andra hållet
Har just lyssnat mig igenom Springsteens biografi som är på alldeles för många sidor, är heller inget fan men trodde att 45 års rockstjärneliv skulle innehålla några roliga historier, hade fel, igen...
Nästa gång blir det nog "The Dirt" den ska det hända lite mer i, kan även rekommendera Yngwieboken skriven av Tegnér. Han brukar förövrigt sälja Volvodelar men även ha med böcker på Västeråsmarknaden och då kan du med lite tur få boken signerad om du far dit i helgen.

3 kommentarer:

  1. Hade inte suttit på sådan där heller

    SvaraRadera
  2. jag har inte kört en sån 500 som på bilden men den 500 Speed Twin vi hade var underbar. jag tror att en Daytona, Tiger 100 eller var det nu är torde vara en fröjd att ha. ska fan köpa en så fort jag hittar ett bra ex.
    Sen Grogg så tror jag verkligen att du skulle tittande drömmande åt andra hållet än Bruce.

    SvaraRadera
  3. Jo jag såg vad du pekar på. Jag menade att på den tiden (-76-77) satt jag på en trimmad Tunturi Sport -72.

    Först något år senare köpte jag min 1:a 450. Den på på bilden ser ut att kunna vara en likadan K5:a som den jag köpte.

    Nu kan det hända att bilderna är lite senare ifall dom är från boken "Streets of Fire: Bruce Springsteen in Photographs and Lyrics 1977-1979"

    SvaraRadera