lördag 14 april 2018

Hur svårt ska det vara

 Har funderat alldeles för länge på hur den kabelgenomföring som inte kommer användas ska tätas. Tätning fanns i Z1 hyllan men inte haft hjärta att klippa bort den från en komplett stator, troligen skulle jag inte förlora pengar på det när den säljs men ändå.
Sen har svets varit en lösning men där har jag avstått. Gummi har letats bland andra modeller utan framgång.
 Tog beslut igår om att fräsa en insats i alu som skulle tätas med Tribond och då den skulle letas upp fann jag en annan lösning.
 Plasticstick är riktigt bra, skär av, knåda med gummihandskar på så inte fingrarna luktar bajs vilket de bokstavligen gör annars. Fyll igen vänta, slipa, skruva dit.

Hur svårt kan det va...

2 kommentarer:

  1. Kanske något som är avsett för metall skulle ha varit ännu bättre?

    Själv letade jag någon återförsäljare för JB Weld häromdagen. Alltså för den långsamt härdande (24h) varianten. Snabbhärdande kemiska metaller hittar man lite varstans.

    SvaraRadera
  2. Jag har testat olika varianter av kemmetall, knådvarianten är bäst.

    SvaraRadera