onsdag 18 april 2018

TWN BDG 250 1952

 Kunde inte låta bli och köpte den ändå. En av de absolut finaste renoveringar jag sett och troligen den finaste cykel jag ägt skickmässigt sen jag packade upp en ny Aprilia RS250 1998.
 Fast egentligen är en orenoverad cykel alltid finast, Nonshine du vet.
 Aprilian var nog egentligen inte så här fin, högre kvalitet på denna.
 Nu ska jag bara fundera ut vad den ska användas till, borde väl egentligen hitta ett hem till dendär den får mer puts.
 Dubbelkolvsmotor, bara en sån sak.
 Samma familj har ägt den sen 1956 då den handlades i Västerås för 1000 kr, kvittot finns kvar ihop med andra papper.

3 kommentarer:

  1. Farsans morbror hade en slik hoj, finns kvar i släkten orenoverad, ska kolla vilken årsmodell det är!

    SvaraRadera
  2. Hej

    Har ärvt en sådan här motorcykel av min far.
    Finns det någon Sverige domän speciellt intresserad av detta märke vad du vet?

    Maila mig gärna på mdesigniahus@gmail.com

    Med vänlig hälsning, Markus/Skåne

    SvaraRadera
  3. HEJ Har en TWN 250 -50 som jag helrenoverade 1984 . Den fungerar fortfarande lika bra som då- Har skaffat mej tre st till som jag nu ska försöka plocka ihop Det fattas lite delar men det skall nog gå att få tag på dessa delar i Tyskland för här i sverige är det mycket tunnsått med delar till dessa.

    SvaraRadera