lördag 20 oktober 2018

Blåslampa

Minns ni att det handlades värmeaggregat i Uppsala för någon månad sedan, hade en plan med dessa att vännen Nisse som samlar på såna kanske mot förmodan inte skulle ha en slik modell och bli lite glad om han fick en till. Baktanken som alla som känner mig vet att jag har var att en skulle bli över och då efter lite Nissejobb fungerande.
Herr Nilsson har 170 stycken olika blåslampor, han är samlare och konnässör i ämnet och hur stor var då chansen att just de två som hittades av mig båda var av modell som han inte hade alls, tur för honom men otur för mig som blev utan låga. Fast jag gick ändå vinnande ut detta då han plockade hem en annan grej som ska fixas åt oss. En långt mer spännande manick som säkert kommer låta tala om sig är på Nonshine.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar