söndag 7 oktober 2018

Jawa bra

Eftersom min lust att renovera och åka på Monark Jawa är ringa så provades en annons. Tog flera timmar att få den såld. Skönt det då jag visserligen inte är republikan men heller inte det andra.
Idén med att starta upp den var att ta med den till Mannheim och sälja på plats men så tyckte jag att det var lite dumt då den var reggad och allt sånt, i Tyskland hade nog en tjeck köpt den men nu köptes den av en svensk tjeck i stället, käckt värre, som fnöske. Den kommer nog hamna i motorns hemland igen ganska snart tror jag.
Blev lite lågnivåhumor detta, kanske beror på att den är tillverkad på västkusten.

2 kommentarer:

  1. Har du ingen militärreggad som du kan släpa med till tyskland?

    SvaraRadera
  2. Jag hade tänkt ta den till Tyskland men det skulle ha blivit överlass, de är så satans tunga.

    SvaraRadera