fredag 18 januari 2019

Vad göra nu

Grogg undrar om jag när jag ska provköra den och det ska nog ske inom sinom tid. just nu har vi isgator och nästan sextio grader kallt här i Gisslarbo så jag ska avvakta lite med testrundan. 
Har funderat på vad jag ska göra med Rudgen och vet ej svar. Kanske säljs den eller inte. Har inget annat på gång som jag hellre vill ha så behållning är nog behållningen just nu. Däremot så försöker jag handla loss en frän knarr som inte säljaren vill skiljas från just nu men i den tävlingen kommer en Rudge 1929 tvåa. om det nu blir aktuellt. Har förövrigt till i delar och nu börjar jag förstå lite om hur de sitter ihop, vilket faktiskt var grundtanken med denna övning, att fatta lite om Rudge.
Bilden ovan visar hur den såg ut kvällen den nionde december efter att jag hade börjat med att byta däck och fixa med hjulen. 

3 kommentarer:

  1. Isracing!? Det är väl vinterdäck du pratar om 😁

    SvaraRadera
  2. Du kan ju montera Rudge race sidovagnen på den och få det fränaste ekipaget till sandracet i Danmark .
    Runrun

    SvaraRadera
  3. Jag har funderat på det tidigare, att montera vagnen alltså. Skicket motsvarar cykeln och det vore ett fränt ekipage även om strandrace kanske inte i så fall blir grejen. Ska provköra cykeln ett par mil först innan beslut.

    SvaraRadera