fredag 15 november 2019

Förväntningar

 Du har säkert varit med om det själv, du har läst annonsen och pratat med försäljaren och allt ska vara i toppskick. Sen när du kommer fram så visar det sig att din åsikt om tiptop skiljer sig radikalt från säljarens. Suzukin på bilden skulle vara i stort sett i nyskick, 2000 mil och utan skavanker alls samt gå perfekt. Tjena mittbena, det var en häck med troligen brunnen toppackning, bromsar som inte funkar, repor och bucklor, kass laddning, och svårstartad. Från avgasröret kom det dimmor som tände gamla minnen från 1632.
Nåväl, prutandet blev inte så svårt och priset sänktes till nästan hälften då försäljaren fattade att jag inte skulle betala det begärda, han prutade själv utan större inblandning från min sida, sa siffror i nedstigande ordning till jag sa "visst det blir bra", sen ångrade han sig. Fast när jag nästan hade satt mig i bilen för hemfärd blev det affär.
Nu ska det byggas Supersportracer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar