lördag 9 november 2019

Racingmotor, visstserru

Ducatin vi handlat ska ha tävlats med på Isle of Man flera gånger och borde ju vara lite vass i alla fall. Innan nya kammar ordnas med så var min tanke att de som finns kanske redan var skarpa och en god tanke vore att kolla det. Fram med gradskiva, indikatorklocka och anteckningsblock. Slutsatsen blev nej, nej det var inga vassingar i topparna. Kanske att det skulle bli lite skarpt om de monterades i en B&S och det som skulle skäras i är varmt smör. De öppnades nästan efter stängning, ungefär som banken, när en vill ha det som hos SevenEleven.
Kollade sedan kompressionen och det var en helt ok siffra, i alla fall i den B&S motor som omnämnts. I en toppventilsracermotor med ambitioner saknades det ett par enheter, faktiskt den lägsta siffra jag mätt någon gång. Kan nog bara bli bättre detta men det lär ju bli en enkel sak med utgångsmaterian fast om det blir bra är en annan sak.
NGK stift var det i den också, visar verkligen att det inte varit en motorman som bryr sig som pillat med denna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar