tisdag 26 januari 2010

Hjul


Har hittat bakhjul till racern. En god vän sålde en uppsättning hjul från en Monark 50cc cross till mig för ett par hundra spänn. Framhjulet går inte att använda då det är 21" men det säljs senare för att finansiera bygget. Bakhjulet är lätt, 18" och har en VM2 alufälg. Om cyllen var dyr så var detta billigt, gungor och karuseller.

Reglerna säger att det måste vara 18" hjul och alufälg. Det finns undantag att använda annan dimension om det fanns det original. Puch M125 har 17" från fabrik och skulle således kunna utrustas med den storleken på ringarna. Nu tycker jag att det är snyggt med större hjul så det får bli 18". Sen vet jag inte hur det är att få tag i däck i 17" men det kanske finns hett mönstrat gummi i den dimensionen från någon 125 modern racer. Vi får se om jag ändrar mig, vad sjutton vet jag.

2 kommentarer:

  1. Tjena..då får man banta ner sig något den där Josef ser ut att ligga rätt i vikt..:) har du satt honom på spring träning,,?

    /urban

    SvaraRadera
  2. Hallå Urban
    Yosef idkar vårträning via vintersport på is samt sommarsport i bassäng. Höstsport är väl att dricka öl så det får han inte göra.

    SvaraRadera