söndag 31 januari 2010

Team Nonshine

Bloggens namn och devis är inte något som jag själv kommit på, kanske devisen men det är jag inte säker på. Förr för länge sedan fanns det ett team från västkusten som hette Team Sunshine, sedan dök det upp ett team Moonshine. Någon lustigkurre som jag inte vet vem det var är tyckte att Micke Eriksson, Kjell Bogren och undertecknad förtjänade namnet Team Nonshine. Ska även tillägga att jag inte vet om namnet fanns innan jag började åka med Micke 1996. Mitt minne säger att det dök upp 1997. Tyvärr så lyckades vi inte hålla standarden på rätt nivå, Micke byggde nytt och vårt team började få gliringar för att inte ha tillräckligt risiga hojar. Det bör nog tilläggas att vi även var på pallen i 500cc i stort sett i alla tävlingar så blank lack och snabb hoj är inte alltid samma sak. Vi tryckte upp en T-tröja som vi sålde för att finansiera racingen, vi hade sett hur de stora grabbarna gjorde och hoppades på storkovan. Vi sålde ca 80-90 stycken så en tävling blev nog finansierad. De som köpte den hade säkert nöje av den, om inte så fick de i alla fall något att torka av oljestickan på bilen med. Som ni ser på bilden så är det Mickes Domiracer med "Sex Pistols lacken" som fick äran att pryda bröstet på den stolta bäraren. Hade vi satt dit min CB450 skulle det nog fortfarande ligga 80 st nya tröjor i källaren.

Senare dök det upp ett Team Norrshine, jag tror att de är det enda som fortfarande är aktivt.

2 kommentarer:

  1. Great blog you have here but I was wanting to know if you knew of
    any forums that cover the same topics talked about in this article?
    I'd really love to be a part of online community where I can get opinions from other experienced people that share the same interest.
    If you have any recommendations, please let me know.
    Thank you!

    my website: คาบาลเถื่อน

    SvaraRadera
  2. Adore all of these steam showers

    Here is my blog post - steam shower cabin ()

    SvaraRadera