onsdag 27 juni 2012

60.000

Snart tickar trippmätaren förbi sextiotusen besökare, ca 600 inlägg har gjorts och 30 st anhängare finns. Ni som läser denna blogg ofta kanske kan försöka sprida den lite, det skulle jag uppskatta. Har uppdaterat var dag sedan vi var i Finland, ska försöka att inte bryta den trenden.
Kolla knarren som vi har gömd i ett skjul, gör en spontangissning på märke, kubik och motortyp, om du fixar ett rätt blir jag importerad. Fleetwood kommer snart ha letat fram alla svaren så det är bara att tjuvkika under kommentatorsfältet, tänk om du skulle vara snabbare än honom på fronten av fakta, det skulle verkligen vara en prestation.

7 kommentarer:

  1. Det är ju iallafall en 50 (möjligen 80)cc vätskekyld tvåtaktare. Sen blir det lite svårare, antagligen inte en Italienare utan snarare nån Asiat inspirerad av en tidig nittiotals Italienare. Känns kanske lite Hyosung?
    Sätermannen

    SvaraRadera
  2. Föreslår att du gömmer den bättre, kanske i den mörka Kolsvaskogen bland dom andra fynden. -"Nu går jag bort sa lille Pär, nu går jag bort dit stigen bär"

    Det där ser man ju direkt att är HD:s instegsmodell för åldrande "knuttar" som aldrig åkt motorcykel tidigare.

    Säkert ingår det en fransad skinnpaj oxå och såna där taggar som man fuktar fast på armarna.

    SvaraRadera
  3. Jag tycker faktisk att denna är frän, den har tagits bortom förnuftets gräns för att få rätt stuk. Ska visst vara en storsäljare i vissa andra europeiska länder.

    SvaraRadera
  4. Prexis, o nu skaffar du väl en sån där istället för den engelska trepipen ;)

    Själv jobbar jag för närvarande dagligen med Koreaner och jag kan garantera att inget gott kommer österifrån! (iaf inte så långt österifrån...)

    SvaraRadera
  5. Den kommer inte österifrån, den kommer underifrån.
    Tänk om Koreanerna läser min blog nu när den går att få översatt till engelska, då kanske de blir purkna på dig och du blir utan jobb. Har hört om att det händer på Facebook med hjon som skriversaker de inte ska på offentliga sidor.

    SvaraRadera
  6. Hoppas kan man ju alltid...

    SvaraRadera
  7. Aprilia 125! Hur F-n kunde jag missa det? Hade ju en äldre sån där förra våren... Ska nog sluta med gissningslekar, får väl inte ens ett tröstpris för pappsmällan som var mitt enda rätt.
    Fö är det lite olustigt att dagens inflöde av Kinesiskt totaljunk får en förvirrad uppväxande generation att se det Koreanska stålet (plasten?) som ett kvalitetsalternativ. (Även om min egen Korean snällt pendlar mig till jobbet/mjölkboden bekymmerslöst trots 1.100 mil på mätaren)
    Sätermannen

    SvaraRadera