tisdag 12 juni 2012

Radio för Rockers

Hon med den dåliga smaken som Palle brukar benämna min fru gav mig en radio i födelsedagspresent för ett par år sedan. Snygg och stilig modell, utseendemässigt en kopia på engelsk klassiker.  Inte förrän idag så upptäckte jag att det fanns speciella knarrkanaler på den, funkar inte i Sverige dock men på öriket kan säkert det rattas in hur de olika modellerna låter, konstigt att det är sådan övervikt på tvåtaktstwinnar.
FN och MV har de stavat fel utöver det hittar jag fyra till kanaler med rätta ljudet. Hur många finner du.

8 kommentarer:

  1. Ulster som i GP´t
    Roberts som i Kenny och Kenny.
    R1 som i gaträser från pianofabrik.
    Felstavat MZ från Tjeckien.

    R5 som i den lilla franska bilen räknas inte hoppas jag.

    /Hålborrar´n

    SvaraRadera
  2. Roberts byggde lite cyklar, den missade jag, KR1. R5 är inte som den lilla franskisen, le petite francois. Finns en annan med slik benämning. Ulster tänktes väl inte på GP, särskilt inte när det står R före.
    Har inte räknat siffrorna som till ex 98 eller 100.
    MZ ger en ett åttonde märke.

    SvaraRadera
  3. R. Ulster = Rudge Ulster såklart

    SvaraRadera
  4. Virgin – hur låter en sådan?

    SvaraRadera
  5. Service Honda finns det med, borde nog räknas som ett märke, nu uppe i nio. Virgin vet jag inget om däremot.

    SvaraRadera
  6. Yamaha Roadstar 2002 (1602cc)
    Med lite god vilja så ser man en Scott
    Honda CB100 (kanske 160 oxå)

    Och så gör ju Steve Maney en Norton på 1007cc och det är ju bara en promille ifrån...

    SvaraRadera
  7. Enligt mig så behövdes det inte alls mycket god vilja för att få till Scott.

    SvaraRadera
  8. http://www.virginlimobike.com/gallery.html#5

    SvaraRadera