tisdag 19 juni 2012

Om det ändå varit en liten

Hittade ett Honda CBX1000 block idag. CeeBeeKryss som de kallas av innefolket i stan hör inte till mina favvisar men lite fränt är det. Tänk om det skulle ha varit en 297cc motor istället, det hade inte varit lite fränt.
Annars är det dött, jobbar mest hela tiden, önskar att det fanns tid för racerhojarna men det får stryka på foten just nu. Kan ingen pigga upp min tillvaro lite, erbjuda mig en racerhoj eller tipsa mig något spännande som måste undersökas, vad som helst duger snart, berätta en historia om nåt.

6 kommentarer:

  1. Känner ingen symtomen, jag tröstade mig i Lördags med att lägga ett bud på en Susuki Sp 370 som fanns nästgårds..fast en annan rackare han före. surt....jag kommer att försöka starta upp en stationär Jap motor, som jag hittat på sopen...alltid kul med en jap , för en jap är alltid en jap.... annars väkommnar jag alla förslag på min sur rejs Honda som vägrar varva över 9000...

    SvaraRadera
  2. Du kan få leta fram ett par välportade cylindrar till min Suzuki T250 caferacer, när jag väl fått färdigt den och besiktigat så inser jag att bara expansionspipor och större munstycken inte duger för att rejsa runt med, behöver mera klipp å varv. Om inte du har några så kanske du har kontakt med Orrefors-gänget ifall de har några liggande? Alltså T250 inte T20.

    /Mats

    SvaraRadera
  3. Inga välportade cylindrar i Orrefors så långt ögat når. Inte ens på de hojar det rejsas med...
    Gasvajrar med fiolfjong är det som gäller. Och välsmorda bromsband såklart.

    /Orreforsson

    SvaraRadera
  4. Kan det vara mina 190cm och 100kg som sätter "en käpp i hjulet" ?? Kanske får göra som Thomas och börja banta, när det gäller bromsarna så tror jag japanerna smorde dom redan i fabriken. Jag kommer att spionera i depån på Sviestad och kolla vad ni smörjer med. Om jag förstår rätt så hänger det alltså på vilken stråke som trakterar gasvajern??

    SvaraRadera
  5. Vi har en uppsättning otrimmade cyllar med nya kolvar till GT250, loppen är i bra skick, pris 1500kr
    Vi har även en RG250 cylinder med kolv samt topp. Cylindern är ej i toppskick, rost i loppet. om du eventuellt är intresserda pris 750kr.
    Gasvajergnidaren har en viss inverkan på farten.

    SvaraRadera
  6. Intresse finnes ej, RG250 Gamma motorer har jag redan 2 st båda med hysfade cylindrar och jag får väl lära mig att gnida vajer lite bättre.

    Får du ihop trepipen till Sviestad?

    SvaraRadera