Oljekylare behövs nog på en så högpotent spis som det är i Pecketten så lagret inventerades. Kawasaki ZZR1100 var bäst, Triumph T595 näst bäst och snyggast men Yamaha FJ 1100 fick det bli. Anledningen till tredjevalet berodde på tillgången, fanns nog 10 stycken men av de andra fanns endast en. Om den går sönder finns reserver men kanske viktigast är att om någon skulle söka en ZZR kylare skulle det skära i mitt nasarhjärta om jag hade den men inte kunde kränga då den sitter på egen knarr. Sen kan även det att det finns så många i en låda betyda att det är bra grejor då efterfrågan har varit ringa.
Fästen för kylaren har gjorts och efter en hel del ruelser sattes svetsen i den nya fina lacken. Imorgon ska slangprototyper fixas, efter min krasch på Karlskoga -00 så infördes krav på stålomspunna oljeslangar. Tanken är att tillverka i gummislang och sen åka till slangfirma och få riktiga grejor som passar direkt.
lördag 11 maj 2013
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar