lördag 25 maj 2013

Slakt

Äckelpäckelhondan var inte så dum som befarat. Startade utan sedvanligt mankemang och gick mycket bra, förgaseri, laddning, all el osv funkade. Provade även att köra den en sväng men vågade ej röra bromsarna som antagligen aldrig hade släppt om de aktiverats. Spännade när det går 70-80 på gruset utan annat sätt att få ner farten än att slå i ettan och släppa gasen, livskvalitetshöjande.
Bilden visar diverse godbitar som en CB750F innehåller, det var lika bra att ta bort det direkt då de ändå inte kommer bli långvariga i Gisslarbo. Modellen är pop idag då den fortfarande är att betrakta som snygg till skillnad från andra samtidingar, detta innebär att de används flitigt och då så klart behövs det delar. Hondans elsystem är inte helt stabilt och laddningen är ett gissel för många, oftast är det rotorn som är paj men även lindning eller regulatorn kan vara boven i det nersläckta dramat. Startmotor är likaså en eftertrakting samt CDIerna som är 2 st, en av de på bilden har det typiska felet med smält baksida, cykeln funkar men inte så bra. Mer snask är startrelä, okapad bakskärm samt verktygssats. Just den sistnämnda har jag sett på Tradera som gett slutbud på ca 1200kr och då har de inte ens varit korrekt innehåll.
Sen är det bara resten kvar.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar