torsdag 13 juni 2013

Haverikommisionen

Det var inte jag som styrde knarren så kasst så att det for överstyr, det var heller inte de tidigare anklagade däckens fel utan det var mekanikerns. En skruv hade inte blivit monterad och då klarade inte avgasrörets bakre klämma att hålla uppe systemet som föll ner och tog kraftigt i asfalten vid nerlägg så att cykeln lyftes upp på det och vurpan var ett faktum. Tur i oturen så hande det på banans långsammaste parti men att nyckelbenet for var inte tur. Känns trots allt bra att hitta en anledning till mankemanget, tron på den egna förmågan har fått sig en törn men nu kan det ställas tillbaka på sin plats igen. Nu ska mekanikern hittas och straffas, har någon sett en medelålders grå snubbe med skägg och åttaförband så berätta var han är att finna.

5 kommentarer:

  1. Jag håller ögonen öppna och hör av mig om någon med detta signalement påträffas.

    SvaraRadera
  2. Det är ett otyg med ljuddämpare stora som hembränningsapparater på racercyklar.Förr behövdes inga dämpare alls,som alla vet var allting bättre då.
    Runrun

    SvaraRadera
  3. Signalimentet påminner om Tomten Lars och jag vet var han bor.

    ;-) Hans F

    SvaraRadera
  4. Jag har hört att det stryker ikring en med det singnalementet i Gisslarbo.
    Lennart i V

    SvaraRadera
  5. Harru sett en i Gisslarbo, ska hålla utkik, om den halvmesyren siktas ska ha få en tjottablängare så han svajar. Får nog klappa till med vänstern i så fall.

    SvaraRadera