onsdag 12 juni 2013

Moto Guzzi California

Provade Guzzin en tur förra veckan och kom fram till det inte var en knarr i min smak, men det kan ju vara en i din. Ska sälja den nu så att något mer önskvärt kan köpas, har ett par uppslag som alla lockar men tror att ett fordon för hela familjen kanske blir slutmålet.
Den går bra och om skatten är betald vet jag ej men troligen för evigt, växellådan är renoverad och även laddning och annat som kan fela på dessa. Helförsäkring torde bli under tusenlappen per år och förbrukningen av bensin är försumbar, värdeminskning är heller inget som behöver oroa kommande ägare, troligen mera värdeökning. Summan av denna kardemumma är att det är ekonomiskt sunt att köpa min Moto Guzzi från 1981 för 32000kr. Hade tänkt mig ett par tusen till men mätarna rör sig ej och besiktning är ogjord tror jag. Då min arbetsförmåga är satt ur spel så kommer det inte heller lagas av mig i första taget, har en P&M som ska lappas först.

2 kommentarer:

  1. P&M?

    Phelon and Moore?

    akronymtydare
    Sten vW

    SvaraRadera
  2. Jo en Panther är precis in grej, istället för den ystra Californian.

    SvaraRadera