söndag 2 juni 2013

Veckans dekal

Mattias Bohlin är mannen som har bromsbänken som användes i veckan, han trimmar även motorer till allt möjligt och vi är fler och fler inom classic racingen som låter hans slipstift smeka våra toppar. Man kan även få hel motor gjord om behov finns. Till skillnad från flertalet av trimmare är han även socialt begåvad och håller tiderna som är sagda.
Om du har gått och undrat hur mycket Pecketten ger efter bänkningen så kommer jag nu ha 114 hästar på bakhjulet och över 110 mellan 9000 och 10500 rpm. I Finland så var det 103 hkr vid 10000 rpm och liknande siffra vid 9000 men vid 9500 fanns det ca 90 hkr. På de varvtal som oftast körs på kommer det nu finnas 20 pållar mer, det är bra det. Alla sa att min knarr gick så otroligt fort på Jurva men uppenbarligen så kommer den putta bättre på rumpan i Norge i helgen. Tror att det mest såg ut som att den gick fort då det vrids på rullen lite tidigare än de andra ut ur böjarna. Den som jag anser vara min största konkurrent har visst 130hkr.
Själv tyckte jag dock att den gick utav helvete men 90-100 hkr är 20-30 mer än jag någonsin tävlat med.
Kolla gärna på www.mattebusa.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar