Lasse och jag åkte idag till Hedemora för att köra Rudge vilket även gjordes, tyvärr blev det ingen snurr på den då något i tändningen spökade och beslut togs om att detta var något som var bättre att fixa ordentligt än att fortsätta försöka i depån.
Slog ett par plåtar på Simo Nieminens fantastiska Norton International 1936 som fortfarande har original lack och det mesta annat med förutom cylinder som byttes till en Manxvariant på femtiotalet.
Knarren användes aktivt i racing ända fram till 1963 då den klådde upp en Adler som styrdes av Jarno Saarinen.
Reservdelar på tanken, till vad vets ej men säkert en nödvändighet att medföra.
Oljetank deluxe, extralång påfyllning så den kunde nås över depådisken på IoM.
Simo som äger denna skönhet har renoverat motorn, bromsar och annat mekaniskt men som tur är inte rört patinan som är i detta fall fantastisk. Han berättade att han ville behålla den som den är så man ska förstå att den var ett verktyg liknande en hammare eller såg för en yrkesman, någonting som kunde inbringa pengar till brukaren vilket den säkerligen gjorde i startersättningar och prispengar. Nonshine i sin perfekta form.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar