söndag 11 maj 2014

Jobb jobb jobb, bara jobb

Såsom Askungen får inte heller jag gå på bal utan får stanna hemma och gno. Oturligt nog så sammanfaller högsäsongen för motorcykeldelsbranschen varje år med racingsäsongen. Har därför bestämt mig för att hoppa över första delen av säsongen då arbetet blir lidande och de tre-fyra dagar som missas vid varje helg av racing ger mig fullt arbete hela veckan efter bara för att komma ifatt. Detta ihop med förberedelserna innan tär helt enkelt för mycket på min ork. Skulle ha kört i Tyskland men la ner det projektet av samma anledning, nu blir det nog endast Årsracet och Karlskoga som kommer se mitt deltagande 2014.
I min egen verkstad finns det som exempel just nu fyra cyklar som ska isär då de är i vägen, de har alla blivit berövade på något som gör att de ej längre är flyttbara. I andra utrymmen finns det kanske 50 knarrar till även om de inte står i vägen lika mycket. Skulle hellre rejspreppa mina egna cyklar än ta isär citroner som exempelvis den GSX550EF som har gått i tusen bitar denna helg.
 Suzukin var som några jag känner, ful på ytan men med ett gott och vackert inre. Själv är jag tvärtom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar