söndag 14 december 2014

100 mil

Var på Sverigeresa med Börje igår, började med att jag fick en förfrågan om ett chassi till en Rotax 250 som en kamrat hade hittat, en annan kamrat, nämnda Börje hade ett sånt till salu och som lite ansvarig för att affären ens blev till så följde jag med på leveransresan till Småland.
Rotaxmotorn kommer från bilvärlden och har tidigare drivit en Supercart.
Detta är vad som fanns i skåpet, ESW ca 1987, kommer gå i Formula 80-87 förhoppningsvis och faktiskt lite troligt redan nästa år.
Efter det åkte vi till Stor-Klas i Orrefors för kikning på grejor och försökte få till ny handel vilket gick sådär. Turligt nog så var fru Eriksson hemma och bjöd på både lunch och kaffe, resans höjdpunkt som gjorde omvägen via glasriket mödan värd. Kan säga att för mig var det inte målet utan resan, för Börje antagligen tvärtom.

2 kommentarer:

  1. Hej, kul med ESW och Rotax! Så kul med ett svenskt chassi och den motorn är ju helt underbar. Jag har ju kört den i superkart i många år så jag älskar den! Jag har inte min ESW klar ännu men den står där och jag tittar på den ibland... Motorn ligger klar i sin låda. Håller just nu på med nytt garage så då blir det mer plats för alla projekt. Behövs hjälp med motorn? Jag tror inte att RCS-cylindrarna är godkända i classic. Men det visste ni antar jag.

    SvaraRadera