fredag 5 december 2014

Komarsuffolk



Oj, den där var lite spännande, tänkte jag när Komar lådan bläddrades upp i originalbloggarens inlägg. Såg sedan bildtexten, man börjar tydligen bli förutsägbar. En Komar i nästintill nyskick ägdes en gång av den mycket unge Sätermannen, den så mycket unge Sätermannen så han glatt sålde en pärla med 37 km på mätaren till samma pris som vilken gammal moppe som helst. Fick i den vevan lära mig att min egen morfar, bland mycket annat, på något vis varit inblandad i Komarförsäljning, så nån gång bör jag väl äga och vårda en fin sådan som botgöring för ”fadäsen” med den förra... För övrigt får jag säga att Suffolk delar inte på något vis är ospännande (minnesgoda läsare ser nu inlägget om en trehjulig åkklippare från bronsåldern framför sig).


 Förutom att en släktkoppling finns även till Suffolk, via min far, så är en trevlig liten sidventilare med nästintill oändlig livslängd inte fy skam. Verkar som åtminstone två av fyndlådorna har en chans att småningom hamna i Säter. Om inte nån entusiast med en mer oförsiktig inställning till utgifter än Sätermannen dyker upp förstås.

 Ödmjukt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar