söndag 12 april 2015

Växelpellen

 Hittade en finfin växelspak från en Aprilia som passade som en vante på XL250. Notera att den går att finjustera längst ut om det vrids på gummit, trodde att detta skulle bli en grej som jag skulle få smida ihop själv då kraven på den var en rejäl utböj och extrakort. Honda NSR125 brukar vara en bra donator av växelspak den det är en av få i aluminium med splines, Jag hade nog fått använda en stålspak då den hade behövts svetsas och då det visserligen är en möjlighet för mig så undviks det gärna i alu då det är stor chans för knas då det ska TIGas i det med mig hållandes i utrustningen.
Detta är vad som ersattes, gjorde den med länkage 2007 då min gissning var att det skulle finnas behov för att ändra på om ettan skulle vara upp eller ner. Nu blir den upp, som den ska vara.
Sparade strax över 200 gram på detta, har även pillat med oljepluggarna idag vilket gav 50 gram till, ett kvarts kilo är inte illa..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar