fredag 8 maj 2015

Originalverktyg

 Hittade en bakdel från en Suzuki GP125 som var lite tung, verktygslådan finns under locket så min gissning var att det var just verktyg som tyngde. Lite rätt hade jag, original visst men inte Suzuki.
X-lock ser universal ut och likaså skiftan men cykelverktygen var nya bekantskaper för mig. Rambler är ett kärt märke för mig, på Södertäljemarknaden 1983 köpte jag en Rambler moped vilket var en så kallad Änglagårdare, Pygge eller Crescent 2000, den fattiga modellen i grönt, slantade 300kr och fick igång den direkt. Körde sen runt Scaniarinken i timmar innan soppan tog slut,  jag var också slut och la mig att sova i Transiten, flera ville köpa den men att sälja var inte aktuellt, hade hittat lyckan och den var inte till salu. Körde den sen i två år hemma innan bylingen fick tag i mig och ringde mamma som fick order om att plocka bort vitala delar så den högst otillåtna körningen skulle upphöra. Min mor sa då att det var slutåkt och så var det med den saken, fick cykla ett år så att fadäsen fick svalna, vid fjortonårs ålder kunde mopedismen tas upp igen.
Hermes har det skrivits om här tidigare, Paula har en djävulsvariant som det kan sökas på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar