måndag 31 juli 2017

Service på Gröne Gregory

 Dagen började bra, kände mig stark efter all den krankhet som varit den senaste veckan, det gick visserligen snabbt över men det var skönt då det varade. Sen kom det en sittpuff med posten, eller kan det ha varit två däck.
 Förra året kraschade Pecketten innan den blev bortställd, bra krasch var det då jag inte satt på den utan stod bredvid, ramlade av lyftbordet. Knäckte bakbromsen och styret, resten klarade sig så först fíxa detta. Ringde vår lokala MC-demontering som hade Yamaha FZR styre, Suzuki bromsgrepp och Honda bromsokshållare samt skiva för direkt leverans, bra firma det där.
 Lite masserande av Hondagrejorna sen var det plats
 Krokig skiva här under, sliten rak ovan, sliten är bra då väger den mindre.
 Samma firma fixade sen kedja, EK Crosskedja, lätt, stark och billig, byter den varannan racehelg.
 Regnrace var det sist den luftades, framaxeln var rostskadad.
 Nästan klar ett par timmar senare, nya däck, ny kedja, styre, broms bak, olja bytt, rengjord, kollad här och där, najjad, pumpad, klar för race i stort sett. Vi får se om den nionde raka Årsracesegern kan tas på lördag, då blir det inget försök på tiondet.
Kenny kommer säkerligen göra allt för att slå mig och det innebär mycket, han har pressat mig hårdast av alla mina konkurrenter tidigare år.
Bakom på nästa bänk står den eventuella tredje knarren men jag tror inte den kommer hinnas med.

Vi har förövrigt fått en femtiofjärde förföljare, välkomnar dig hjärtligt, alltid glad blir bloggarn av detta med nytt intresserat folk.

3 kommentarer: