fredag 26 juni 2020

Instruktionsbok

 Bad min dotter äldsta läsa en instruktionen på färgburken hon just skulle öppna. Varför då, blev hennes direkta svar. För att man gör det sa jag, Varför då svarade hon igen, Gör det bara, jag läser den, mamma läser den, innan vi målar läser vi instruktionen. Varför då, var än en gång hennes svar.
Fortsatte förklara för döva öron om nyttan av att göra rätt, färgpriser på hundratals kronor per liter, det trista med att det blir fel överhuvudtaget och så vidare. Hon tittade på mig som om jag hade avslöjat mig som den idiot jag är, sen gick hon iväg med burken och läste knappast om hur färgen ska förtunnas och med vad, torktider eller andra tips. Varför då, varför inte.
Innan jag börjar köra TZ kommer jag läsa instruktionsboken, varför inte.

1 kommentar:

  1. Som det stod på första sidan i en manual jag blev tvungen att läsa:
    "If all else fails, read the manual"

    SvaraRadera