tisdag 28 februari 2012

Nya spår, igen

11 cm tassavtryck

Hade man kikat ut vid rätt tillfälle förra natten skulle man nog hajat till. Spåren som besten lämnade efter sig hade börjat töa bort innan bilder knäpptes men sannolikt var det en ulv som kom knallandes in på gården från skogen och strök runt lagårn innan den avlägsnade sig. Som av en händelse så frontade dagens Bärgslagsbladet eller Bärsan som infödingarna kallar avisan med att ett nytt vargrevir misstänks ha startat i trakterna kring Köping. Är lite fränt att bo på landet, lo och varg på tomten, bäver i ån och hermeliner i uthusen och björnen hänger med svärmor. Gäddan som Lasse tappade skrämmer dock.

4 kommentarer:

  1. En gång såg jag färska björnspår när jag fiskade i lapph...t, nåja, i trakten av Borgafjäll var det iaf.

    Jägaren jag hade med mig blev så till sig att han snodde min kamera och började fota leriga spår av björntassar.

    Jag hade hellre haft ett foto av björnen....

    När du nu har vilt runt knutarna kan du väl lurpassa och fota "the rel deal" :)
    Det är få förunnat att se de djuren!

    SvaraRadera
  2. Men min björn lämnar inte sådana spår efter sig. LER. / svärmor

    SvaraRadera
  3. ...nä!.. måste var bjärven...

    SvaraRadera