Orangeramen var bestyckad med en RD 350 YPVS när den införskaffades via en annons i gula tidningen för tio år sedan. Fungerande motorcykel 3000kr, i stort sett allt utan motor, elsystem, gaffel och ramnummer var TZ, reggad som gathoj därav identitetsbytet. Vet ej exakt årsmodell men tror att det är en 1979 då den har ett flertal sprickor och det är en åkomma som de annars utmärkta G-modellerna lider av. Spondon, Maxton, Bakker mfl hade ett fint år 1979, de flesta ville ha en annan ram.
Silverramen bakom är också en TZ som har varit i trafik fast med en RD400 motor. TZA eller TZB, köpt på Tradera för tre-fyra år sedan. I auktionen var det inget nämnt mer än att det var en caferacer med nämnda RD motor, reagerade på tankens form och efter noggrann syning av ram och sving chansade jag. Fick åka till Norge och hämta den och inte var den speciellt billig heller. Å andra sidan så är det inte så lätt att hitta TZor så vid tillfälle så får man slå till. TZA-B är trumbromsmodellen och en av de ballaste hojarna som tillverkats i större serie. Hjulen fanns dock inte kvar.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
När blir de klara?
SvaraRadera/johan